Skip to main content

Mgr. Martina Pražáková, Ph.D.

odborná asistentka
Kontakt

Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Konzultační hodiny

dle potřeby

Specializace
didaktika biologie
  • Výuka

    Didaktika přírodopisu na ZŠ (DPZ)

    Mezipředmětové vztahy přírodní vědy (MVP)

    Praxe souvislá (SPZE)

  • Profesní životopis

    Vzdělání

    2014-2020 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Vzdělávání v biologii: Ph.D.

    2016-2017 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Učitelství 1. stupně: rozšíření aprobace

    2011-2013 Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Učitelství biologie a geologie pro SŠ: Mgr.

    2008-2011 Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Praktická geobiologie: Bc.

    Zaměstnání

    2023-dnes Technická univerzita v Liberci, Přírodovědně-humanitní a pedagogická fakulta, Katedra biologie a ekologie

    2019-dnes ZŠ Dr. Edvarda Beneše, Praha 9 - Čakovice

    2018-19 Národní ústav pro vzdělávání

    2013-2016 ZŠ a MŠ U Santošky, Praha 5

    2010-2021 DDM hl. m. Prahy, Stanice přírodovědců, Praha 5

    Stáže

    2017-2018: studijní stáž, Univerzita Komenského, Bratislava, Slovenská republika

    2018: studijní stáž, Martin-Luther-Universität, Halle-Wittenberg, Německo

  • Publikace

    Článek v odborném periodiku
    1. KROUFEK, R., JÁČ, M., JANŠTOVÁ, V., ČIHÁKOVÁ, K. a PRAŽÁKOVÁ, M., 2020. Výzkum v didaktice biologie, geologie a environmentální výchovy v České republice v letech 2008-2018. Scientia in educatione. 11(1), 43-58. ISSN 1804-7106.
    Ostatní příspěvek ve sborníku
    1. ŠEDLBAUER, J., SODOMKOVÁ, M. a PRAŽÁKOVÁ, M., 2024. Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN ISBN 978-80-7603-483-9.
  • Návrhy témat závěrečných prací

    1. Využití digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie.

    2. Networking v přírodopisném vzdělávání.

    3. Vzdělávací programy pro školy a jejich vliv na kompetence žáků.

    4. Vliv výuky venku na zájem žáků o přírodovědná témata.

    5. Zkušenosti učitelů s diferenciací ve výuce přírodopisu.

    6. Analýz a možnosti využití učebních pomůcek ve výuce přírodopisu.

    Aktuálně vedené práce
    • Šedivá Markéta | diplomová práce | 4.9.2024
      Snímky rostlin z elektronového mikroskopu a jejich využití při realizaci přírodovědné výuky na 2. stupni ZŠ
  • Rozvrh

    Akademický rok: 2024/2025
    Zimní semestr
    Pátek
    • KBE/DPZ (T-T401)
      Didaktika přírodopisu na ZŠ | 08:50 - 12:15
    • KBE/DPZ (T-T401)
      Didaktika přírodopisu na ZŠ | 08:50 - 12:15
    Podrobnosti
  • Projekty

    UčiTUL CZ.02.02.XX/00/23_019/0008386